Ostalo

Parametri uspeha (iz ugla moderatora)


Postoji taj problem u situaciji kada muškarac vodi panel u kojem učestvuje šest uspešnijih žena od njega: ako je previše provokativan i bezobrazan, percepiraće se kako u njemu kulja zavist i ljubomora, možda čak i seksizam; ako, pak, ostane sabran i umeren, ispašće da je prihvatio ulogu inferiornog. Bruka za muški rod, ili već tako nešto.

Nemam problem s tim da priznam da sam na panelu „Ženska tastatura“ sedeo s uspešnijim od sebe. Štaviše, sedeo sam za istim stolom s boljim u našoj profesiji, novinarskoj.  Uostalom, u kakvom ću društvu biti znao sam još kad mi je Robert Čoban ponudio da budem moderator panela na konferenciji Profemine 2013. Da li je medijski mogul imao neke paklene planove u glavi kada me je u febuaru kontaktirao, ne znam, ali priznajem da mi je to u nedeljama pre konferencije padalo na pamet. Dakle, sve sam to znao, ali sam svejedno prihvatio ponudu. I izazov, istovremeno.

Ako vas interesuje koliko je pored mene bilo još muškaraca na konferenciji posvećenoj ženama, njihovom položaju, problemima itd, razočaraću vas – ne znam. Nisam na to obraćao pažnju. Ne znam zbog čega bi to bilo važno, osim eventualno nekom ko se hrani kuriozitetima. Prikupljenim na tzv. ženskim konferencijama. Primećivao sam poznata i draga lica mojih tviteraša, i još više njih koje sam želeo da upoznam i sa njima razmenim makar rečenicu. Uspeo sam, nažalost, samo sa nekima, ali i to ubrajam u dragocena iskustva.

Image

(fotka preuzeta s fan page Konferencije)

U Suzani, Danici, Biljani, Vesni, Vedrani i Tatjani i pre konferencije video sam, a isto vidim i sada, a i naglasio sam to u uvodu, glasnogovornice stvarnosti. U tome su, iznad svega, sa čvrstim stavom koji odvažno brane. U tome, u iznošenju i odbrani stavova, kao i u obdukciji svarnosti kojoj su posvećene, svaka na svoj način, odvažnije su od kolega, muškaraca.

Istovremeno, prema uvreženim parametrima, moje dame – neka mi bude dozvoljeno da ih ovako nazovem – smatraju se veoma uspešnim. Pogledajte reakcije na postove na Tatjaninom blogu i posledični fitfluental, kao i čitanost Vedraninin postova i knjiga; pogledajte u koliko se pozorišta širom sveta igraju Biljanine predstave; pogledajte ko su najbolje novinarke u Srbiji u 2012. po izboru upravo NOVINARA; pogledajte tiraže Vesninih knjiga (verujte mi, impresivni su!).

Postoji, takođe, i parametar uspeha, ponekad baš neopravdano zapostavljan, koji se manifestuje u pridobijanju publike na konto posvećenosti angažmanu, kvalitetu i u onome što ostaje kao zaostavština nakon gledanja emisije, čitanja knjige, drame ili blogposta. I taj parametar ne poznaje rod – ili u tome uspevaš ili ne uspevaš.

I pre panela bio sam duboko svestan da je put žena do uspeha, po bilo kom parametru, nažalost, i dalje težak. I da uspeh koji postignu još uvek ne može da bude prihvaćen od čitavog društva, i da će, i sa jednog i sa drugog krila,  još ko zna koliko dugo biti dovođeno u sumnju  – kako, je li,  istovremeno mogu biti dobre supruge i majke i uspešne u svojim profesijama. Pomno slušanje izlaganja mojih dama bilo je surovo otrežnjujuće. Barem meni. Na neke od konstatacija zaista ništa suvislo nisam imao da kažem.

Slušajući ih, čak i u trenucima burne reakcije na moja „glupa pitanja“, uverio sam se u ispravnost odluke da prihvatim Robertov poziv. Baš kao ono što rade, uspešno, po bilo kom parametru, i njihovi odgovori na panelu snažno su me pokrenuli na razmišljanje. O muško-ženskim, ništa manje i o žensko-ženskim odnosima.

Voleo bih da je takvu reakciju sve to izazvalo i kod drugih, kod neznamimbroj prisutnih muškaraca, kao i onih koji su pratili panel putem livestreama. Ali, što da ne, i kod žena, prisutnih ili ne, svejedno. Za početak, i samo razmišljanje o tome što su moje sagovornice istakle, dakle o svakodnevim problemima i užasima sa kojima se susreću žene, koji se po difoltu guraju u treći, peti, osmi plan naše medijske zbilje, smatrao bih, imajući u vidu gde živimo, velikim uspehom ove konferencije, ali i predstojećih.

Uobičajen

19 thoughts on “Parametri uspeha (iz ugla moderatora)

  1. biljanakg kaže:

    Bili ste odlicni, i vrlo hrabro ste odradili izazov!Odgledala sam preko neta, i bas mi se dopalo kako ste izasli na kraj sa citavom diskusijom!

  2. Barbara Walters kaže:

    Smazale su te, ukrale ti šou, istresle te iz cipela, ali to je tako i trebalo da bude. Utešno je što je tvoj oranž džemper preživeo. Šalu na stranu, dobar moderator je onaj koji diktira tempo i teme, ali ne dominira.

  3. Povratni ping: „Profemine 2013″ – Šta to mi žene danas hoćemo?

  4. Dragi Denise, znate da nema „glupih pitanj“, samo odgovora, i zasita svaka čast što ste prihvatilii izazov. Ja sam bila na panelu i stekla sam utisak da koliko ste dobri sa perom toliko niste dobri u živoj reči i tu je, rekla bih, nastao problem. Čitajući ovaj tekst razvio mi se osećaj da je ovde sve rečeno, što je zaprovo trebalo reći 4. aprila. Šteta što dame možda nisu imale više razumevanja, a Vi što niste uspeli bolje da izmanervišete njihove oštre jezike i prevrtanja očima.
    Veliki pozdrav,
    M.B.

    • Lojalnost printu ima svojih manjkavosti, a jedna sigurno jeste – javni nastupi. Poradicu na tome, obecavam 😉 Hvala na komentaru i na vremenu koje ste odvojili za citanje i komentarisanje posta. Svako dobro vam zelim.

  5. Dragi Denise, mislim da si se odlično snašao u ulozi moderatora i beskrajno sam uživala slušajući vas sve. Posao moderatora je da pokrene i usmerava kvalitetnu diskusiju i ti si ga odlično obavio. Sigurna sam da ti nije bilo lako i hvala što si podelio svoje utiske na blogu.

    • Iako sam do samog pocetka panela bio ubedjen u to da je 6+1 osoba na bini previse za sat vremena, sad sam, opet, ubedjen u to kako bi panel bio falican samo da je jedna od njih 6 nedostajala, nije vazno koja 😉 Da li mi je bilo lako, o tome je izlisno da govorim 😉 Hvala na komentaru, pusa 🙂

  6. Tanja kaže:

    Денисе, на страну генијалност Ваших саговорница, управо је Ваша „неснађеност“ учинила панел динамичним и шармантним. Било је интересатно слушати из угла једног новинара – почетника. 🙂

    • Tanja, nadam se da ste imali priliku da barem nešto naučite, makar to da novinarima ne predstavlja problem jedino kada im se ostavi da budu to što jesu – novinari 😉 Želim Vam da, uprkos svemu, istinski volite našu profesiju, evo, makar kao ja 😉 Hvala Vam na komentaru.

  7. Povratni ping: Parametri uspeha (iz ugla moderatora) | prizrenac

Ostavite odgovor

