Ostalo

Put novca


Dopisivao sam se, povodom prethodnog posta, sa Banca Intesa i imam obavezu, a i njihovo dopuštenje, da odgovor – koji mi je, nota bene,  iz Banke stigao u rekordno kratkom roku (mislim nekih 13 časova; u svakom slučaju, neubičajeno brzo) – podelim sa vama.

Nisam imao nameru da nastavim priču o IntesaMobi, servisu koji koristim evo već 10 meseci, a koju sam pomenuo u prethodnom postu. Ipak, nakon što sam opisao svoja nevesela iskustva sa, ajd da kažem, putem novca u ovoj zemlji, više ljudi me je kontaktiralo, očito u procepu između strepnje i neverice: zašto je potrebno više dana da bi uplata legla na račun onoga ko od vas tako šta bezuslovno traži e da vam ne bi uskratio korišćenje njegove usluge (recimo, internet)?! Da li stvarno postoji neki problem s knjiženjem uplata putem pomenute bančine usluge? Da li se, o bogo, ipak više isplati stajati u redovima, jer, znamo, Srbija je ovo, ovde se neguje kult redova, jak je taj redovski lobi, kome bi bez redova penzioneri dahtali za vratom…

Moram da napomenem da sam u pismu Intesi naveo još jedno neveselo iskustvo sa plaćanjem preko njihove usluge, a koje mi se dogodilo u međuvremenu. Neću o tome da vas gnjavim, tek, tim groznim povodom izvesna službenica jednog velikog Preduzeća, u reakciji na moj vapaj – da je uplata izvršena još pre PET dana, evo, imam dokaz u, jbg, telefonu, ali očito nije leglo gde treba – otkrila mi je, ne baš besplatno, jednu od najvećih tajni ovog sveta: Eee, banke su to!

Rekla, a joj nisam poverovao, da bankama treba PET dana da prebace novac, čak i kad se račun plati na šalteru, nije moj telefon kriv, da ne brinem. Mogu da joj ne verujem koliko hoću, ali, fakat, sedim tu ispred nje, PET dana nakon kuckajući po telefonu izvršene uplate; ne i prosleđene, očito.

I sve to, uz druge nedoumice, lepo ubacim u mejl Intesi.  Imejl adresu, koju uzgred ne možete pronaći na zvaničnom sajtu banke, ljubazno mi je izdiktirao službenik koji me je pozvao da me obavesti o nekom bagu u aplikaciji (inače, problem otklonjen u kratkom roku). I tako, sa kontaktcc@bancaintesabeograd.com stiže odgovor, rekoh već, ekspeditivan. I, evo ga pred vama.



(Saznajem dalje da dotično Preduzeće, koje onako ponosno predstavlja službenica uverzirana u bankarske tajne, ima račun u Upravi za trezor Ministarstva finansija što je moj nesrećni nalog za plaćanje kategorizovalo kao eksterni.)


Dobro, šta bi s mojom uplatom? E pa, opciju „izvrši nalog“ u mom telefonu kliknuo sam neposredno pre 18 h, a taj nalog za plaćanje učitan je u sistem platnog prometa Banca Intesa nakon 17:58…



Šlag na tortu: sve se to dešavalo uoči praznika, dan uoči neradnih dana, vikenda, bla, bla…Bilo kako bilo, moj nalog za plaćanje, upravo toj okolnosti zahvaljujući, realizovan je zaista nakon PET dana, u prvom klirinškom ciklusu, kako napisaše, u 10:30h.





Naravoučenije:  Vodite računa u koje doba dana izvršavate uplate putem mobilnog telefona. Ta usluga je, kako se lepo vidi, osmišljena da biste bili privilegovani u odnosu na one koji obožavaju stajanje u redovima, ali ne i u odnosu na pravila NBS.

Advertisements
Uobičajen

9 thoughts on “Put novca

  1. Sandro kaže:

    Privilegija bi bila da neko drugi to plati umesto tebe, a ovo je potreba. Kad vec dajes pare, daj ih na malo lepsi nacin. Bezgotovinski. Kao da ih nisi dao. Manje boli.

  2. Čudni su putevi novca 😀 Amin ! Sve u svemu, upoznali ste se sa radom finansijskih institucija, sa paketima i njihovom razmenom, upoznali ste i službenike dotične banke. Pa šta bi ste još hteli? 🙂 Shvatite ovo kao avanturu 🙂 Moždano finansijsku 😀

  3. M kaže:

    Ja koristim e-banking banke Inteze i do sada nisam imao problema, čak su mi uplate za hosting i sl prolazile u roku od desetak min. E sad, preko mobilnog jesam plaćao, ali nemam pojma koliko je to trajalo.

  4. Ivica Đorđević kaže:

    Sve aplikacije, kao i e-servisi, se moraju prilagođavati propisima ili državnim institucijama.

    Lep primer: banke ne pružaju mogućnost online apliciranja za tekuće račune ili kredite (ili to retko čine), jer klijent, a po važećim propisima, MORA da dođe u ekspozituru i sve to što je popunio online uradi od početka jer je takav propis. Bankama bi svakako bilo lakše da mogu sve da završe online ali eto, poslovanje se mora prilagoditi važećim propisima… isto je i kada su plaćanja u pitanju, na žalost.

    Lično koristim Banca Intesa On-Line i jako mi je drago što sve račune plaćam tako, ne brinem da li je gužva ili ne u ekspozituri…

    Nadam se da ovaj komenar, koji očigledno govori u korist banke, nije problem 🙂

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s